Garantie
U kunt geen gebruik maken van uw garantie als:
- Het gevraagde werk betrekking heeft op het repareren van verbruiksartikelen die niet onder de garantie vallen, waaronder: banden, binnenbanden, remkabels, remblokken, handvatten, doppen, rubberen voetpads en cosmetische onderdelen (bijv. lak, decals en stickers).
- Het onderdeel dat wordt ingediend voor reparatie of onderhoud tekenen van verkeerd gebruik vertoont of is behandeld in strijd met de instructies in de gebruikershandleiding, waaronder maar niet beperkt tot onjuist gebruik, onjuiste onderhoudswerkzaamheden, onjuiste opslag of tekenen van schade door een val.
- De reparatie nodig is als gevolg van een ongeval met de e-step of door roekeloos of opzettelijk toegebrachte schade.
- De e-step is geopend, gedemonteerd of aangepast met niet-erkende of niet-officiële onderdelen, en/of door een persoon die niet gekwalificeerd is door Pure Electric.
- Het gevraagde werk betrekking heeft op het repareren van normale slijtage, oppervlakte- of cosmetische schade.
- U niet beschikt over het originele aankoopbewijs dat de garantie van de e-step bevestigt.
Voor meer informatie over uw e-step garantie, raadpleegt u de gebruikershandleiding of de garantie-informatie op deze pagina.
In tegenstelling tot andere merken kan de garantie van Pure Electric worden overgedragen aan een nieuwe eigenaar, mits het aankoopbewijs aan de nieuwe eigenaar wordt overhandigd.
Als u van plan bent om uw garantie over te dragen, stuur dan een e-mail naar service@moevs.com vanaf het e-mailadres dat is gebruikt voor de aankoop. Vermeld hierbij het ordernummer (bijvoorbeeld PS12345) en de naam en contactgegevens van de persoon aan wie u de garantie wilt overdragen.
Let op: De garantieperiode blijft ongewijzigd en geldt vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
Pure Electric-producten worden automatisch geregistreerd voor garantie vanaf de aankoopdatum; u hoeft verder niets te doen.
In de Benelux biedt de garantie op de E-Steps van Pure Electric 24 maanden bescherming tegen oorspronkelijke defecten in materiaal en vakmanschap vanaf de datum van ontvangst.
Voor producten die reparatie of onderhoud nodig hebben en niet meer onder onze garantie van één jaar vallen, bieden wij drie opties:
1) Huisreparatie
Wij bieden een reeks reserveonderdelen op onze website voor eenvoudige reparatie- en onderhoudstaken. U kunt deze onderdelen HIER op onze website vinden. Als u een onderdeel nodig hebt dat niet op de lijst staat, neem dan contact met ons op via service@moevs.com
2) Lokale reparatie
Voor complexere reparaties, of als u liever niet zelf de reparaties uitvoert, werken we samen met onafhankelijke e-scooter reparatieagenten in het hele land. Om uw dichtstbijzijnde reparatieagent, hun contactgegevens en om uw scooter te boeken voor reparatie, klikt u HIER
Als alternatief kan een lokale reparatiewinkel u mogelijk helpen als onze reparatieagenten te ver weg zijn. Laat ons weten welke onderdelen nodig zijn, en wij sturen u een factuur per e-mail en sturen de onderdelen naar de door u gekozen reparateur.
3) Pure Electric reparatie
Als alternatief kunnen we regelen dat uw step wordt opgehaald en rechtstreeks naar onze Pure Electric-werkplaats wordt verzonden. Hier diagnosticeren onze deskundige technici de storing(en), geven een offerte voor het vereiste werk en voltooien de reparatie, na uw goedkeuring en betaling van de factuur.
4) Garantie reparatie
Voltooi de onderstaande stappen. Ons supportteam zal uw verzoek binnen 24 werkuren beoordelen.
Stuur ons een e-mail met de volgende vragen en beantwoord ze via service@moevs.com :
Is uw scooter rechtstreeks via Pureelectric.be/nl gekocht ?
……................................................................................................................................
Pure Electric Bestelnummer:
……................................................................................................................................
Welk product is gekocht?
……................................................................................................................................
Serienummer van uw product:
……................................................................................................................................
Beschrijving van uw productproblemen:
……................................................................................................................................
Voornaam:
……................................................................................................................................
Achternaam:
……………………………………………………………………………………
E-mailadres:
……………………………………………………………………………………
Telefoonnummer:
……………………………………………………………………………………
Uw adres:
……................................................................................................................................
Zorg ervoor dat alle velden zijn ingevuld om vertragingen in de verwerking van uw aanvraag te voorkomen.
Als u van deze optie gebruik wilt maken, stuur ons dan het garantiebewijs per e-mail.
Nadat je alle velden hebt ingevuld, kun je het product opsturen naar het volgende adres:
Hallenweg 9, 5615 PP Eindhoven, Nederland
Zodra wij bovenstaande gegevens hebben ontvangen, sturen wij u een e-mail met een link waarmee u de koeriers- en diagnosekosten van € 40,- kunt betalen.
Het spijt ons dat uw product een defect heeft. Wij helpen u graag verder.
Voordat u begint, neem dan even de tijd om uzelf vertrouwd te maken met onze garantie-informatie om er zeker van te zijn dat uw product onder de garantie valt. U kunt de Pure Electric-garantie-informatie hierboven direct vinden.
Een claim indienen
Stuur ons een e-mail met de volgende vragen en beantwoord ze via service@moevs.com :
Is uw scooter rechtstreeks via Pureelectric.be/nl gekocht ?
……................................................................................................................................
Pure Electric Bestelnummer:
……................................................................................................................................
Welk product is gekocht?
……………………………………………………………………………………
Serienummer van uw product:
……………………………………………………………………………………
Beschrijving van uw productproblemen:
……………………………………………………………………………………
Voornaam:
……………………………………………………………………………………
Achternaam:
……………………………………………………………………………………
E-mailadres:
……………………………………………………………………………………
Telefoonnummer:
……………………………………………………………………………………
Uw adres:
……................................................................................................................................
Nadat je alle velden hebt ingevuld, kun je het product opsturen naar het volgende adres: Hallenweg 9, 5615 PP Eindhoven, Nederland
Zorg ervoor dat alle velden zijn ingevuld om vertragingen in de verwerking van uw aanvraag te voorkomen.
Uw Pure Electric-product heeft een unieke identificatie die wij het serienummer noemen. Deze vindt u op de doos waarin uw scooter is geleverd, op het product zelf en via de Pure Electric-app. Voor hulp bij het vinden hiervan op uw product, bekijkt u het onderstaande artikel.
Nee, lekke banden en banden vallen niet onder de Pure Electric-garantie.
Alle banden (ook de banden die gevuld zijn met anti-lekvloeistof) zijn onderhevig aan slijtage door factoren waar wij geen controle over hebben, zoals de staat van het wegdek, de spanning waarmee u ze oppompt en hoe ver ermee is gereden.
Dit is niet anders dan bij andere vormen van vervoer op wielen (zoals de fiets). Net als deze producten zijn ze zo ontworpen dat ze door de fietser zelf of door een plaatselijke reparatiewerkplaats gerepareerd kunnen worden.
Hoe voorkom je lekke banden?
- Controleer uw bandenspanning elke week en zorg ervoor dat uw banden zijn opgepompt tot de aanbevolen druk. Pure Electric-producten moeten worden gevuld tot 36 PSI.
- Vul uw buitenband/binnenband met lekbeschermingsvloeistof. Deze is verkrijgbaar bij de meeste fietsenwinkels.
De garantie op accessoires verschilt per product en niet alle accessoires vallen onder de garantie.
Of uw product onder de garantie valt, kunt u het beste nagaan in de gebruikershandleiding die bij het product is geleverd. U kunt het beste ook op de productpagina op onze site kijken, onder het tabblad 'Garantie'.
Als u nog steeds niet zeker bent, neem dan contact op met service@moevs.com. Een van onze klantenservicemedewerkers helpt u graag verder.